sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Luulotauteja

En saa unta. (No en kai ku puhelimesta on netti tai joku peli auki koko ajan.) En edes halua saada unta. Öisin minun on helpompi olla ajattelematta mitä kaikkea pitäisi olla tekemässä, koska yöllä ei kuulukaan tehdä mitään. Paitsi nukkua. Ja sitä vastaan pitää tapella kuin joku kakara.

Minulle tulee satunnaisesti sellainen putoava tunne. Siihen liittyy myös lievä tuntemus rinnassa, vähän niin kuin lisälyönnit. En oikein tiedä mitä tuo on, johtuuko syömisestä vai mistä. Tai ehkä se on joku minipaniikkikohtaus, tosin muut oireet puuttuu. Eikä mitään selkeää syytäkään ole. Vaikka eihän paniikkikohtauksissa kai kuulukaan olla, ei ainakaan jos ois paniikkihäiriö. Mulla on aina joku syy. Ei mulla siis mitään paniikkikohtauksia ole.

Yleensä tuo putoava tunne tulee kotona. Tänään se tuli kaupassa. Helvetin pelottavaa, vaikka toisaalta vakuutin itselleni, että jos nyt tulee sydänkohtaus, on ainakin ihmisiä auttamassa. Inhottavaa, kun en tiedä mistä tuo tunne tulee. Olen kuitenkin jo kerran käynyt tänä vuonna sydänfilmissä, eikä siinä mitään näkynyt. Mussa on kyllä hieman luulotautisen vikaa. Jokainen päänsärky on aivoverenvuoto, jokainen paikallinen kipu veritulppa, ja sitä rataa.

On nälkä. (Ja postaus jatkuu kaloreilla ynnä muulla triggeroivalla, ettäs tiedätte.) En kyllä ymmärrä miten voin olla nälkäinen, oon tänään syöny päälle kaks tonnia. Eihän koko viikon syömiset nyt voi mitenkään vaikuttaa tähän. Mitä sitten jos olen viidessä päivässä syönyt kahden ja puolen päivän tarpeksi. Tänään mä oon syöny tarpeeks, joten ei pitäis olla nälkä. Toivottavasti aamupaino ei tämän päivän safkoista nouse. Aika turvottavaa kamaa kyllä meni, joten en sinänsä hämmästyis.

Huomennakin aion syödä enemmän kuin viikolla. (Ja se on mulle okei, ei mulla siis mitään syömishäiriötä ole, ei koska en ahdistu ruuasta tarpeeksi.) Tää on kai mun versio siitä 5:2-dieetistä: viitenä päivänä tonni ja kahtena mitä vaan. Paska idea, kuten tuon alkuperäinenkin on. Mutta painon pitää pudota. Tämän viikon alin -0,7kg viime viikon alimmasta. Jos vaaka toimii, en ihan luota siihen. Pitäisi ostaa uusi patteri siihen, niin voisin luottaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pienikin kommentti on suuri ilo.