maanantai 15. lokakuuta 2012

Syömisvammailua


Väsyttää ja en jaksa keskittyä ja päässä heittää (ei paljoa, ihan satunnaisesti ja vähän). Oon kirjastossa ja yritän opiskella. Viime päivinä oon syöny liian vähän ja nukkunu liian vähän. Nyt siis keskittymiskyky on kehno ja torstaina ois tentti. Jos mä välillä koitan lukea ja välillä kirjotan tätä. Kun ei pelkkä lukeminen ja muistiinpanojen tekeminen oikein suju, tuijotan vaan ulos ikkunasta. Vessassakin pitäis käydä, mutten jaksais kerätä kaikkia kamppeita mukaan sinne, enkä uskaltais jättää tähänkään. Vaikka ei tätä läppärinromua kukaan kai haluis pölliä.

Viime viikko ei mennyt kovin hyvin, en jaksanut yrittää kuunnella järkeä. Liikaa kofeiinia, töitä ja liikuntaa, liian vähän unta ja kaloreita. (Ja loppukappale kalorimääriä, skippaa jos haluat.) Koko viikolla yhteensä vähän päälle yhdeksäntuhatta kaloria. Siis melkein viisi tonnia miinuksella, jos olettaa että tarvin parituhatta päivässä – mihin en kyllä ihan usko, koska enimmän aikaa istun tai olen paikallani ja olen aika pieni ihminen. Viikonloppuna oli tosiaan töitä, siis jaloillaan olemista ja kävelyä ja tavaroiden kantoa. Enkä syönyt kauheasti. Tai siis nelinumeroisia lukuja kyllä, eli joku osa musta on sitä mieltä että liikaa. Jos en pyörry, en ole syönyt liian vähän. Lauantaina alle 1300 ja sunnuntaina alle 1100. Eli viime viikon keskiarvo jää jonnekin 1300-1400. Siihen mitä mä käyttäsin, jos en tekis muuta kuin makaisin paikallani. Mutta yhtään päivää en ollut vaan kotona, kolmena liikuin ja kahtena olin töissä. Ihmekös, että nyt väsyttää eikä jaksa keskittyä.

Torstain suhteen tenttipaniikkia mulla ei vielä ole, vaikka olenkin varma siitä, etten ole lukenut tarpeeksi. Tää on syksyn ainut tentti, ois kiva että menis hyvin. Loput jutut on esityksiä ja raportteja ja sellasta. Nyt alkuviikon käytän kuitenkin vaan tähän tenttiin, en mieti niitä muita hommia. Ärsyttää vaan tää keskittymättömyys, oon ollu nyt kohta kolme tuntia kirjastossa, ja saanut ihan liian vähän aikaan. Sujuis paremmin jos ois karkkia tai muuta sellasta, syöminen helpottaa mun keskittymistä. Karkeissa on vaan liikaa kaloreita, ja viime päivinä on ollu vaikee antaa itseni syödä tarpeeksi. En oikein uskalla, koska fiksua ois käyttää kalorit vaan määrän lisäämiseen, ei herkkujen. Se mitä syön on ihan ok ruokaa, jopa terveellistä. Syön vaan liian vähän. Herkkuja tekee mieli, ja jos antaisin itselleni lisää kaloreita, söisin ne herkkuina.

Ei hitto, jos en muusta osaa kirjoittaa kun ruuasta, on ehkä parempi olla kirjoittamatta. Tiedän että välttelen ruuan ajattelulla oikeita ongelmia. Eikä ne ratkea tällä. Enkä mä nyt oikeestaan vois tuhlata aikaa tähän, pitää opiskella vielä tunti ennen ku lähen kirjastosta pois.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pienikin kommentti on suuri ilo.