tiistai 4. maaliskuuta 2014

Väsymys painaa tonnin

Tämä väsymyksen taso on ihan käsittämätöntä. Kahtena edellisenä yönä herätyskello on soinut noin kahdeksan tuntia nukahtamisesta, molempina olen torkkunut sängyssä siihen päälle vielä reilu pari tuntia, ja eilen nukuin kahden ja puolen tunnin päikkärit. Tänään olen juonut kaksi tölkkiä Red Bullia (sokerillista, koska en jaksa välittää kaloreista), ja silti on sellainen olo, että nukahdan ihan kohta. Mikään ei oikein kiinnosta, mikään ei hetkauta mihinkään suuntaan.

Eilen olo oli levoton, kiireisen tuntuinen. Tänään on pysähtynyt tunne, ei jaksaisi liikkua, haluan vain käpertyä nukkumaan. Edes lähestyvä deadline ei aiheuta paniikkia, en jaksa tuntea mitään. Tunnen olevani itseni ja maailman ulkopuolella. En jaksa koota ajatuksiani. Toimintakyky tuntuu olemattomalta. Yritän pitää elämäni kasassa ja estää kaikkea valumasta huonompaan suuntaan. Väsymys on vaan jotain aivan liian suunnatonta tänään. Yritän miettiä ketä voisin pyytää avuksi, miten joku tietty ihminen voisi auttaa ja mitä minun pitäisi tehdä. Tuntuu vaan sietämättömän raskaalle miettiä näitä asioita yksin ja ilman että juuri kukaan kannustaa ja sanoo minun tekevän oikein. Miten kukaan voisikaan, kun en kerro mistään. Pelkään vaan syyllistämistä, leimautumista ja hyvää tarkoittavia, mutta oikeasti satuttavia neuvoja.

Tarvitsen enemmän apua kuin mihin minulla on varaa, ja enemmän apua kuin mitä voin kohtuudella keneltäkään pyytää. Asioiden hoitaminen venyy, koska en osaa pyytää apua ajoissa, ja sitten kun pyydän, menee hetki ennen kuin oikeasti saan pyytämääni. Haluaisin kovasti jaksaa enemmän, mutta tämä kirjoittaminenkin sujuu kovin hitaasti. BDI antaa 37 pistettä. Itkuherkkyyden ja ärtymyksen tilalle tuntuu tulleen apaattisuus, väsymys on peittänyt ahdistuksenkin alleen.

3 kommenttia:

  1. olen tässä lueskellut sun kirjoituksias, mitenkäs tuntuu siltä että itellä niiiiiiiiiiiiiiin samanlaista ja kun ite olisin nää kirjottanu tänne. papereissa itselläni ollut epätyypillinen laihuushäiriö ja joku nuoruusiän kehityksen vaikeudet, vaikea masennus ja nyt uutuutena tuli määrittelemätön persoonallisuushäiriö. Tähän mennessä pärjänny hyvin pelkällä masennuksella, mutta nyt tullut aivan järkyttävän hirveitä ahdistuskohtauksia.. ja tommosii tuntemuksii ku sullaki en jaksa selittää
    -taikasieni

    VastaaPoista
  2. ja piti vielä lisätä, että miten parisuhteesi sujuu? välillä tuntuu että kaikki ja myös parisuhteeni kariutuu kaiken tän takii. Muutamia vuosia taaksepäin mut jätettiin kun olin niin masentunut, jätti kyllä jälkensä.. En oikein sen takia puhu avomiehelleni tuntemuksistani kun pelkään että hylätään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kai siitä outo persoonallisuushäiriöinen, että parisuhteeni on vakaa. En minä niin paljoa miehelleni puhu kuin olisi hyvä, mutta mitään valittamista minulla ei sinänsä ole. Ongelmat ovat minun vaikeudessani puhua, eivät suhteessamme.

      Kiitos muuten kommenteistasi. :)

      Poista

Pienikin kommentti on suuri ilo.