torstai 5. kesäkuuta 2014

Jälleen pari kuvaa

Tämä viikko on ollut raskas. Olen itkenyt ja kaikki on tuntunut menevän vain alaspäin. Ehkä se maanantain opiskelupätkä oli tosiaan liikaa. Turhauttavaa. En millään pysty tekemään tarpeeksi hommia, että pysyisin hyväksyttävässä vauhdissa. Ja silti pelkään olevani vain laiska, vältteleväni opiskelua silkasta mukavuudenhalusta.

Tiistaina itkin bussissa, kadulla, vessassa. Olo oli hirveän yksinäinen ja epäonnistunut. Jokainen mahdollisuus kuolla hyppäsi silmilleni, kaikki kodin puhdistusaineet, ohi ajavat autot, verisuonet ranteissa. Tappelin vastaan ja huusin sisäisesti, etten halua kuolla, että minulla on hyviäkin asioita tulossa, että syksyllä kaikki on taas paremmin. Ajattelin kuinka olen juuri mielestäni parantunut piirtämisessä, ja kuinka voisin tulla vielä paremmaksi. Ajattelin kuinka ongelmani, joista ahdistun, ovat suuria vain koska mieleni tekee niistä suuria. Ajattelin, että menettäisin aivan liian paljon, jos kuolisin. Ja pelkäsin kuolemaa. Minä en todella halua tappaa itseäni, mutta en voi sille mitään, että ensimmäinen ajatus nähdessäni viemärinavausaineen on, että kuolisinko, jos joisin sen. Maistusiko se pahalta? Oksentaisinko? Millaista olisi kuolla? Mutta ei, oikeasti minä haluan vain levätä ja olla turvassa ja hyväksytty, en kuolla. En haluaisi ajatella näitä asioita.

Ajattelemisen olen korvannut piirtämisellä ja Youtuben katsomisella. En ole edes viillellyt sitten viime viikon. (No, ainakin viikon verran ilman. Hyvä?) Mutta tässä pari kuvaa taas. Ensimmäinen on tiistailta, jälkimmäinen tältä päivältä. Jälkimmäisestä tykkään ideana, mutta toteutus on vähän niin ja näin. Ensimmäisestä pidän, erityisesti olen tyytyväinen siihen, kuinka tuo kuvakulma onnistui, vaikken koskaan ole tuollaista piirtänyt. Ja jee, tajusin penkoa laatikkoni, ja löysin mustan tussin. Enää ei tarvitse värittää isoja alueita ohuella kynällä.




Creative Commons -lisenssi

Tämän teoksen käyttöoikeutta koskee Creative Commons Nimeä-Epäkaupallinen 3.0 Muokkaamaton -lisenssi. Mikäli kuvaa käytetään, tekijänä on mainittava minut ja linkki/osoite alkuperäiseen kuvaan eli tähän postaukseen. Arvostaisin myös, että kuvan käytöstä mainittaisiin minulle.

1 kommentti:

  1. Se lätäkkö... miksi siihen ei voi tippua! (pidin siitä teoksesta kovasti) Hei muuten. Olen uusi lukiasi. :)

    VastaaPoista

Pienikin kommentti on suuri ilo.